Питання-відповідь

Як і де дізнатися чи пройшла оплата за електричну енергію на рахунок ТОВ «ЕНЕРА СУМИ»?

Дізнатися чи пройшла оплата на рахунок ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» можливо у відповідному центрі обслуговування клієнтів ТОВ «ЕНЕРА СУМИ», або в Кол-центрі за тел. (0542) 77 99 00.

Якщо залишилась переплата за електричну енергію в ПАТ «Сумиобленерго», яким чином можна її використати?

Переплату за електричну енергію, яка залишилась в ПАТ «Сумиобленерго» за договором у споживача, можливо перенести на договір споживача в ТОВ «ЕНЕРА СУМИ». Для цього споживачу необхідно написати лист в ПАТ «Сумиобленерго» з проханням перерахування наявної переплати та підписати відповідну трьохсторонню угоду про перерахування коштів. Зразок заяви розміщений на сайті ПАТ «Сумиобленерго» (https://www.soe.com.ua/press-center/list-news/892-kudi-pide-rekomendovanij-platizh-yakij-vi-splatili-pat-sumioblenergo). Споживач також може особисто завітати до центру обслуговування клієнтів та отримати зразки заяв.

Що буде з переплатою, яка виникла у побутового споживача за рахунок надання субсидії?

В січні 2019 року побутові споживачі разом з рахунком на оплату використаної електроенергії за грудень 2018 року отримали зразок заяви на перерахування коштів на суму відповідної переплати. Для можливості перерахування переплати, що виникла у споживача на договорі з ПАТ «Сумиобленерго» до ТОВ «ЕНЕРА СУМИ», побутовому споживачу необхідно підписати заяву про згоду на перерахування коштів.

Після підписання побутовим споживачем такої заяви, переплата буде зарахована на договір споживача з ТОВ «ЕНЕРА СУМИ».

Тарифи/комерційні пропозиції. З ким вести переговори з приводу вартості послуг?

Переговори з приводу вартості послуг можна вести з уповноваженими представниками оператора системи розподілу та енергопостачальника. Графік прийому споживачів електричної енергії можна знайти за посиланням http://sm.enera.ua/schedule_citizens

Чи можливо збільшити/зменшити заявлені обсяги споживання електричної енергії юридичному споживачу, яким чином?

Так, збільшення/зменшення заявлених обсягів споживання можливо за умови відповідного звернення юридичного споживача до ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» з урахуванням умов обраної юридичним споживачем комерційної пропозиції в межах 15% заявленого обсягу споживання на розрахунковий період, до 13 числа розрахункового місяця.

Бюджетні організації повідомляють, що вони не мають змоги сплачувати
100 % передоплату. Чи дійсно це так?

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 117 від 23.04.2014 "Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти" розпорядники бюджетних коштів та одержувачі бюджетних коштів у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти можуть передбачати відповідно до належним чином оформленого рішення головного розпорядника бюджетних коштів попередню оплату у разі закупівлі на строк не більше одного місяця, товарів вартістю не більше як 100 тис. грн.

До якої організації необхідно звертатись побутовому споживачу для оформлення пільги, субсидії?

Побутовий споживач звертається з цього приводу до ТОВ «ЕНЕРА СУМИ».

До якої організації необхідно звертатись побутовому споживачу для укладення/переукладення договору?

При зміні власника побутовий споживач спочатку звертається до філій ПАТ «Сумиобленерго» для укладання договору про надання послуг з розподілу електричної енергії. Після оформлення договору на розподіл електричної енергії, побутовий споживач звертається до ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» для укладання договору про постачання електроенергії з обранням відповідної комерційної пропозиції.

 

Чому в деяких платіжках, які споживачі отримали в березні, не відображена оплата за спожиту в січні електроенергію, а у рядку «До сплати» вказана загальна сума нарахування за лютий разом із сальдо на 01.02.2019?

З технічних причин рахунки за спожиту в січні електроенергію сформовані з запізненням, відтак було продовжено терміни оплати, які й зазначали у платіжках.

У рахунках, що надійшли жителям Сумщини в березні, вказані нарахування і оплати лютого місяця. Тож споживачі, які розрахувалися за спожиту в січні електроенергію після останнього дня лютого, отримали березневі платіжки без відображення лютневої оплати.

Наголошуємо, що у такому випадку не потрібно повторно розраховуватися за спожиту в січні електроенергію. Сплачена сума буде врахована у платіжці, яку споживачі отримають в квітні.

У подальшому фахівці ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» докладуть максимум зусиль для формування рахунків вчасно, до 15 числа місяця, що йде за розрахунковим. Відповідно до Правил роздрібного ринку електричної енергії, сплатити за спожиту електричну енергію потрібно протягом 10 робочих днів від дня отримання платіжки побутовим споживачем.

 

З яких причин у рахунках за спожиту електроенергію не відображена пільга, що гарантована державою?

У рахунках за спожиту в січні електроенергію пільги не були відображені з технічних причин.

Фахівці ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» провели перерахунок і в платіжках, які споживачі отримали в березні, ці дані вказані за 2 місяці. У рядку «Пільга/субсидія» - пільга за лютий, а в графі «Коригування» - пільга, що не була врахована в рахунках за січень.

Сума, яку має сплатити споживач, вказана у рядку «До сплати», а в графі «Разом» зазначена загальна сума платежу за спожиту електроенергію з рекомендованим платежем.

Крім того, рахунки за спожиту в лютому електроенергію надійшли без відображення субсидії. Адже у березні тим, кому допомогу призначено з 2018 року, її почали видавати грошима.

Усі, хто звернувся вперше за субсидією у 2019 році, беруть участь у діючій моделі монетизації. Тобто розрахунки за спожиті послуги за цих осіб з підприємствами здійснює АТ «Ощадбанк», а за результатами опалювального сезону 2018-2019 рр. залишок невикористаної субсидії вони отримають готівкою через АТ «Ощадбанк».

 

У рахунках на оплату за спожиту електричну енергію неправильно вказані покази лічильників електроенергії. З чим це повязано?

ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» здійснює нарахування за обсягами електричної енергії, які надають оператори системи розподілу, тобто ПАТ «Сумиобленерго» та ПАТ «Укрзалізниця»

З 1 по 5 число кожного місяця споживачі передають покази лічильників електроенергії. Для цього можна скористатися кількома інструментами, які дозволяють подати дані, не виходячи з дому.

Наголошуємо, що питання щодо роботи сервісів, через які приймаються покази, а також достовірності цих даних, у компетенції ПАТ «Сумиобленерго» і ПАТ «Укрзалізниця».

 

Чи можна збільшити терміни подачі показів лічильників електроенергії?

Відповідно до Додатку 3 до Правил роздрібного ринку електричної енергії споживач, що є побутовим, зобов'язаний щомісяця станом на 01 число місяця знімати фактичні показання лічильника електричної енергії та протягом п'яти календарних днів (до 05 числа включно) надавати їх Оператору системи розподілу.

 

У разі неотримання до 06 числа місяця, що настає за розрахунковим, показів лічильника та за умови, що лічильник електричної енергії не оснащений засобами дистанційної передачі даних, фактичний обсяг розподілу та споживання електричної енергії по Споживачу за розрахунковий місяць визначається розрахунковим шляхом за значенням середньодобового обсягу споживання.

 

 

Коли електроенергію постачало ПАТ «Сумиобленерго» споживач отримував пільги, а в ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» інформація про наявність пільг відсутня. У звязку з чим не проводиться відповідне нарахування?

ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» отримало від ПАТ «Сумиобленерго» всю необхідну інформацію для здійснення нарахувань за спожиту електроенергію споживачам, які користуються пільгами.

Разом з тим, дані щодо пільговиків, які оформляли відповідну допомогу наприкінці грудня 2018 року, може бути відсутня. Оскільки попередній постачальник передав базу з необхідними відомостям раніше, аніж споживачу була надана знижка на оплату спожитої електроенергії.

Якщо Ви раніше користувалися пільгами, а в платіжках від ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» вони не враховані, просимо Вас звернутися до найближчого Центру обслуговування клієнтів ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» і подати необхідний пакет документів. Після оформлення, фахівці постачальної компанії проведуть перерахунок, починаючи з 1 січня 2019 року.

 

Коли зявиться можливість реєстрації в особистому кабінеті ТОВ «ЕНЕРА СУМИ»?

Споживачі електричної електроенергії з м. Суми та Сумської області мають можливість зареєструватися в особистому кабінеті ТОВ «ЕНЕРА СУМИ». Цей сервіс призначений для надання побутовим споживачам електричної енергії онлайн-доступу до персонального особового рахунку з інформацією про стан розрахунків за використану електроенергію.

Спершу споживачам необхідно обрати опцію «Зареєструватися» і ввести необхідну інформацію. Зокрема, зазначити логін і пароль. Далі вказати деякі особисті дані. Поля, які потрібно обов'язково заповнити, позначені символом «*».

Для автоматичної активації облікового запису необхідно обовязково ввести суму останньої оплати. Якщо ці дані не вказані, подається заявка на реєстрацію, яку потім мають опрацювати спеціалісти постачальної компанії.

У своєму особистому кабінеті споживачі зможуть:

  • переглянути дані особового рахунку (ПІБ, адреса, інша договірна інформація);

  • внести поточні покази лічильників електроенергії на конкретну дату;

  • переглянути, завантажити і роздрукувати рахунки за спожиту електроенергію, а також прослідкувати історію нарахувань і оплат;

  • оплатити рахунки за спожиту електроенергію, використовуючи карти Visa та MasterCard.

Наразі сервіс на стадії фінального тестування. Поки що функції прийому показників лічильників електроенергії та здійснення розрахунків за спожиту електроенергію не доступні для споживачів.

Зауважимо, що у подальшому Ви зможете подати показники лічильників електроенергії через особистий кабінет ТОВ «ЕНЕРА СУМИ». Після прийому цих даних постачальник передає їх оператору системи розподілу. ПАТ «Сумиобленерго» формує обсяги спожитої електроенергії та надає їх ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» для проведення нарахувань.