Побутовим споживачам

Що робити, якщо змінилися потреби споживання електроенергії?

Постановою НКРЕКП №1142 від 19 червня 2024 року впорядковано процедуру врегулювання договірних відносин у разі використання електричної енергії побутовим споживачем на непобутові потреби. Як діяти приватним клієнтам і куди звертатися? Відповіді - у матеріалі.

Якщо індивідуальний побутовий споживач використовує електроенергію для підприємницької, господарської та незалежної професійної діяльності, надання платних послуг, здійснення нотаріальної діяльності, діяльності датацентрів, центрів обробки даних, діяльності зі створення віртуальних активів (майнінгу), надання інших платних послуг, у тому числі у сфері сільського зеленого туризму тощо, то ці кіловат-години повинні обліковуватися окремо і оплачуватися за відповідними тарифами (цінами) для непобутових споживачів електропостачальника.

У разі зміни потреб споживання на об’єкті індивідуального побутового споживача, інформація щодо типу споживання (побутові/непобутові потреби) площадок вимірювання відображається в паспорті точки розподілу/передачі.

Йдеться, наприклад, про споживачів, які облаштували на власному подвір'ї шиномонтаж або СТО, відкрили стоматологічну клініку або магазин у багатоповерхівці тощо. Тобто вони використовують електроенергію для власних потреб, а також для забезпечення підприємницької діяльності,– пояснюють фахівці відділу по роботі з споживачами електроенергії.

У такому випадку споживач зобов'язаний звернутися:

Є кілька варіантів вирішення питання. Перший – можна обладнати об'єкт окремим лічильником, фіксувати споживання на побутові та непобутові потреби і відповідно розраховуватися за різними тарифами. Другий – оформити акт розподіленої електроенергії. Після цього нарахування проводитимуть, враховуючи соціальні нормативи. Або ж – повідомити, що весь обсяг споживання на непобутові потреби і сплачувати за відповідною ціною, - зауважують спеціалісти ТОВ "ЕНЕРА СУМИ".

Акт розподіленої електричної енергії на побутові та непобутові потреби є додатком до договору про надання послуг з розподілу (передачі) електричної енергії.

 

 

У разі оформлення акта розподіленої електричної енергії на побутові та непобутові потреби розподіл обсягів індивідуального побутового споживача оператором системи розподілу здійснюється:

Розподіл обсягів електричної енергії здійснюється з першого дня календарного місяця, наступного за місяцем, у якому підписано акт розподіленої електричної енергії.

У разі виявлення оператором системи розподілу (обленерго) фактів споживання побутовим споживачем електричної енергії за фіксованою ціною для населення на непобутові потреби, ОСР складає акт про порушення Правил роздрібного ринку електроенергії. Докладніше - на сайті розподільчої компанії

Електропостачальник, на підставі рішення комісії з розгляду акта про порушення ПРРЕЕ, проводить перерахунок вартості за фактично спожиту електричну енергію на об’єкті споживача за відповідним тарифом (ціною) згідно з чинним законодавством з дня останнього контрольного огляду засобу комерційного обліку чи технічної перевірки до дня виявлення порушення, але не більше ніж за 6 місяців та за період з дня виявлення порушення до дня його усунення, і надає споживачу коригуючий платіжний документ для оплати. За несплату якого, постачання електричної енергії такому споживачу припиняється за ініціативою електропостачальника.

16.08.2024

Сплачуй легко

ЕНЕРГО
ПРЕМІЯ

Особистий кабінет